Canada 2007
Terug naar onze startpagina.
U bevindt zich hier : Home scheiding Index Canada 2007 scheiding Donderdag 31 Mei 2007

Dubbelklik Donderdag 31 mei 2007
Strahtcona PP - Port Hardy

Zonnig

Konijnen lopen in het rond op de camping

287 Km

We ontbijten nog lekker even buiten met het zicht op Buttle Lake. De zon is er al en de temperatuur is al aangenaam.

Rond 9.30 uur vertrekken we van de camping op naar Port Hardy, een tocht van zo'n 280 kilometer door grotendeels 'no mans land'. Met deze tocht naar het noorden verlaten we morgen Vancouver Island, jammer....maar we zullen aan het vaste land wel weer nieuwe mooie dingen tegenkomen.

Onderweg stoppen we nog even in Campbell River, dit is de laatste grote plaats op het eiland. Marc gaat nog snel op zoek naar internet en ik ga bij The Canadian Superstore nog even water en brood inslaan. Nou dat Super dat heb ik geweten. Ik kom een winkel binnen zo groot heb ik er nog nooit één gezien. De broodafdeling is hier net zo groot als bij ons in het dorp de hele supermarkt! (leuk weetje voor Karin van de broodafdeling) Ik loop de zolen onder m'n slippers vandaan om van het brood bij het water en van het water weer bij de frisdrank te komen. Een zakje chips is hier een halve kilo!!! Onderweg neem ik nog een doosje aardbeien mee, weegt hier 2 lb ofwel 907 gram voor omgerekend nog geen 3 euro. De gang naar de kassa is nog een .....eind lopen. Maar uiteindelijk kan ik afrekenen. Wanneer ik met al mijn grootverpakkingen bij de camper aan kom zegt Marc dat hij bijna een zoekactie op wilde gaan zetten zo lang ben ik weggeweest.

Bij de laatste huizen pikken we nog snel even een up-date van ons gastenboek op en rijden weer verder. Rond het middag uur zien we twee hertjes langs de weg, er rijden auto's achter ons dus we stoppen maar niet om een foto te maken. We gaan er maar van uit dat we nog een keer herten zien.

De tomtom geeft aan dat we nog 208 kilometer rechtdoor moeten rijden voordat er een afslag komt. Da's lang. Er is weinig verkeer te zien, het enige wat we tegen komen zijn grote vrachtwagens vol met boomstammen.

Dubbelklik De weg is goed en we schieten goed op. Rond de klok van 14.00 uur zijn we al bijna op plaats van bestemming. Net voordat we de bewoonde wereld in rijden zien we een beer (nummer 7)langs de weg staan. Wanneer we stoppen zien we op de achtergrond beer nummer 8 staan. We maken wat foto's en rijden door. Een kwartiertje later zien we een beer op het taluut van het gras te grazen. Dit is alweer de 9e beer die we zien. Het kan deze vakantie niet op!

Beer nummer 9 !

Niet veel later komen we aan op de geplande camping. Geen natuur camping maar wel lekker rustig en vlak aan een baai. De eigenaresse wijst ons op de vele wandelingen die er vanuit de camping te doen zijn. Ze vertelt over de wilde konijnen die over de camping huppelen. Marc z'n oog valt ondertussen op de oude PC in de hoek van het kantoortje...internet?? Jah, voor 5 $ kunnen we ons hele verblijf op de camping draadloos internetten. Dat wordt dus internet!

We parkeren de camper en gaan gelijk aan de slag met de aansluiting. Geen internet. De eigenaar heeft tegen Marc gezegd dat hij bij problemen naar hem mag komen. Marc gaat terug naar het kantoor. Even later is hij terug. Marc heeft de man even uitgelegd hoe draadloos internet werkt, het probleem opgelost en we hebben weer internet. Handig zo'n computer man!. Nu we internet hebben gaan we aan de slag met de site.

Nadat we de site weer een voor een groot deel in orde hebben (vreet tijd) kijken we het 20.00 uur nieuws van de NOS. In Nederland ligt iedereen nu al te slapen en wij kijken het nieuws, hoe gek kan het.

Omdat we toch ook wat willen zien van de omgeving maken we een korte wandeling naar een vogeluitkijkpost. Hier zien we 3 Bald Eagles maar ze zijn weer te ver weg om haarzuiver op de foto te zetten. We willen er deze vakantie toch echt één vastleggen. We blijven hopen.

Dubbelklik
Bald eagle op zoek naar voedsel

Als avondeten doen we ons te goed aan de aardbeien, ze zijn werkelijk heerlijk en er hoeft geen suiker aan te pas komen. We zitten na een aantal boterhammen goed vol. Marc vraagt of de aardbeien nu op zijn........de bodem van de doos is nog niet eens in zicht. Dat wordt morgen weer smullen.

Nog even lekker douchen en dan vroeg naar bed. Morgen om 5.00 uur gaat de wekker. We moeten om uiterlijk 6.00 uur bij de boot zijn anders vervalt onze reservering. Deze hadden we een maand of drie geleden al vanuit Nederland gemaakt anders heb je namelijk grote kans dat er geen plaats meer op de boot is.

Morgen dus varen en hopelijk wat sea-life spotten.

Dubbelklik

22 Juni 2007
23 Juni 2007
24 Juni 2007

Laat een berichtje achter in ons gastenboek.
Tips en trucs voor reizen naar Canada.
Veelgestelde vragen aan ons.