Canada 2007
Terug naar onze startpagina.
U bevindt zich hier : Home scheiding Index Canada 2007 scheiding Maandag 28 Mei 2007

Dubbelklik Maandag 28 mei 2007
Green Point - Tofino - Green Point

Wegwijzering in het bos

10 Km

Ook vandaag zijn we weer vroeg wakker, maar vannacht hebben we wel doorgeslapen. Als we uit bed stappen voelen we dat het vannacht goed is afgekoeld. We stoken de kachel even op om de kou er uit te jagen. Tijdens het ontbijt gaat Marc al aan de slag met de site. De tekst die gisterenavond tot in de late uurtjes is getypt wordt voorzien van foto's.

Na het ontbijt rijden we richting Tofino. Vandaag willen we met een boot naar Meares Island. Op dit onbewoonde eiland moeten hele grote bomen staan. Rond 10.00 uur zijn we bij 'Jamies', hier kunnen we de boot bespreken naar Meares Island. Vandaag vaart deze om 13.30 uur. We boeken een ticket en rijden nog een stukje door naar het centrum van Tofino.

In het centrum aangekomen gaat Marc direct aan de slag met de site. Alles in orde maken zodat we, zodra we internetverbinding hebben, direct kunnen up-daten. Heel even lukt het ons om op internet te komen. We kunnen net het gastenboek binnen halen. Up-daten is nog niet gelukt. We lezen het gastenboek en zien dat er al verschillende familieleden, buren en collega's in geschreven hebben. We lezen dat het vandaag bij jullie regent, nou bij ons staat de zon hoog aan de hemel en is het bijna warm te noemen. Erg leuk om te lezen dat jullie ons volgen, alvast bedankt voor jullie reacties! Dubbelklik
Boathouse in Tofino

Terwijl Marc nog bezig is met de site ga ik even lekker genieten van de zon. Ik ga in een klein parkje met zicht op de zee een boekje lezen. Rond 13.00 uur is het tijd om terug te rijden naar 'Jamies' voor onze overtocht naar Meares Island. Terwijl we het centrum uitrijden gaat onze WiFi zoeker luid piepen. Marc stopt de camper en gaat op zoek naar een verbinding, we krijgen er één te pakken en zetten gauw de 1e drie dagen op de site. Gelukkig is het een snelle verbinding en zijn we op tijd bij de boot.

Dubbelklik

We gaan samen met nog 4 mensen naar het eiland. Onderweg vertelt onze kapitein allerlei wetenswaardigheden. We komen een zeehond tegen. Marc legt hem nog net vast op de foto voordat hij onderduikt.

Na ongeveer 15 minuten komen we bij Meares Island aan. De kapitein komt ons samen met zijn hond om 15.30 uur weer ophalen. We hebben dus anderhalf uur de tijd op het eiland.

De hond van de kaptein

De route naar de dikste boom loopt over een boardwalk, dit is een pad van houten vlonders. Het oerwoud is hier schitterend. Onderweg komen we een oude boom tegen waarin al decennia een nest van de Bald Eagle zit. Er wordt beweerd dat dit nest 18.000 kg weegt ! Ieder jaar wordt het nest opnieuw gebruikt en dus groter.

Sommige bomen op dit eiland zijn wel 800 jaar oud. De grootste boom heeft de naam 'Hanging garden tree' omdat er door de jaren heen van alles aan en op gegroeid is.

Tijdens de wandeling erheen komen we ook al veel hele dikke bomen tegen maar de 'Hanging garden tree' is inderdaad de dikste boom. Wouw.... Terwijl we de boom staan te bewonderen vliegen er twee 'Bald eagles' krijsend boven de boom in het rond.

Giga boom !

Op de weg terug naar de boot komen we langs een pad waar geen vlonders liggen. Er staat een bordje bij "Mud flats". We willen natuurlijk weten wat dit is en lopen erin. Al gauw lopen we midden in de wildernis. Het is hier echt prachtig. We vragen ons af waar dit uit gaat komen. We hebben nog een half uur dus we kunnen een kwartier lopen en dan moeten we terug. Voordat we er erg in hebben is het kwartier voorbij en moeten we op de terugweg een flinke sprint door het bos trekken willen we op tijd bij de boot zijn. We hebben natuurlijk geen zin om op dit eiland te moeten overnachten. We lopen flink door en het zweet breekt ons letterlijk uit. Maar we zijn nog op tijd maar de kapitein heeft geen haast met vertrekken. Tijdens de boottocht terug komen we langs een eiland waarop een Bald Eagle zijn nest heeft. Hij zit op het nest. De kapitein stopt de boot zodat we een paar mooie foto's kunnen maken.

Rond 16.00 uur zijn we terug bij de camper en we besluiten om op de terugweg naar de camping nog een wandeling te doen. Het wordt Schooner Cove. Deze 1,2 km lange wandeling loopt ook door een oerbos en komt uit op het strand. Aan het einde van de tocht door het bos komen we uit op het strand. Het is een waanzinnig mooi strand, in de zee liggen wat eilanden en langs de kust hier en daar een groep rotsen.

Bald eagle

In de waterpoelen rond deze rotsen krioelt het van de groene anemonen en oranje/paarse zeesterren. We banjeren lekker even langs de kustlijn en genieten van het zonnetje.

Terug bij de camper rijden we richting dezelfde camping als vannacht. Er is gelukkig nog voldoende plaats. Rond de klok van 19.00 uur staan we op ons plekkie. We zijn moe, waarschijnlijk van alle zeewind. Na het eten gaat Marc naar bed en ik werk het verslag van vandaag uit. Het was weer een mooie dag met veel zon en mooie natuur!

Standplaats op Green Point

22 Juni 2007
23 Juni 2007
24 Juni 2007

Laat een berichtje achter in ons gastenboek.
Tips en trucs voor reizen naar Canada.
Veelgestelde vragen aan ons.