Canada 2007
Terug naar onze startpagina.
U bevindt zich hier : Home scheiding Index Canada 2007 scheiding Zaterdag 26 Mei 2007

Dubbelklik Zaterdag 26 mei 2007
Vancouver - Goldstream PP

Heerlijke vlag

61 Km

Na een woelige nacht van veel wakker zijn en hazeslaapjes doen, besluiten we om 7.00 uur om er dan toch maar uit te gaan. Omdat we van vorig jaar weten dat hier grote borden vol ontbijt geserveerd worden, kiezen we voor kleine porties (breakfest light). Zelfs dat is nog veel. Iedere keer als Marc z'n mok koffie leeg heeft staat de serveerster weer bij onze tafel om zijn mok te vullen. Na drie mokken koffie en een bord vol ontbijt is het tijd om weer naar de kamer te gaan. Het is nog te vroeg om te bellen naar het verhuurbedrijf om ons op te halen dus pakken we alvast de koffers weer goed in.

In onze reisbescheiden staat dat we vanaf half negen kunnen bellen maar we weten van vorig jaar dat er rond 8.00 uur mensen op kantoor zijn. Om 8.05 bellen we dan ook met Cruise Canada en jawel, contact !. De taxi komt ons om 9.00 uur ophalen. We gaan alvast naar beneden en praten tijdens het wachten met een nederlands stel dat nog het één en ander op de computer van het hotel aan het opzoeken is. Door onze tocht van vorig jaar kunnen we hen wat tips geven. We geven onze site door zodat ze daar misschien nog wat tips van kunnen halen. Als ze dit later lezen dan hopen wij dat ze een mooie reis hebben gehad!.

De taxi komt 10 minuten eerder en rond 9.10 uur zijn we bij Cruise Canada. Omdat we vorig jaar ook hier gehuurd hebben mogen we de (saaie lange) instructievideo overslaan, we zijn inmiddels ervaren camperrijders!!. We krijgen de sleutels, gooien gauw de koffers erin en rijden. Marc laat de v8 gelijk goed brommen.

Dubbelklik

Voordat we naar de pont rijden gaan we eerst boodschappen doen bij de Safeway.

Het voelt bijna vertrouwd aan om hier weer te zijn. Het boodschappen lijstje wat we aan het ontbijt gemaakt hebben wordt afgewerkt.

Het is een hele kar vol. Met onze Safeway klantenkaart van vorig jaar krijgen we ook nu weer veel korting. Op deze kar boodschappen scheelt het ruim 20 $. Das toch weer meegenomen.

Boter in groot verpakking

In de rij bij de pont naar Vancouver Island ruimen we de koffers uit en zetten de boodschappen in de kastjes. Ook hangen we ons 'reclamebordje' met de nederlandse vlag en onze website erop, dat we bij Vugts Reclame & Belettering hebben gescoord, op het achterraam. Om 13.00 uur vertrekt de pont. deze veerboot is mooier dan die van vorig jaar. Marc staat aan dek foto's te maken terwijl ik op zoek ga naar de toeristische info. De folder die ik wil hebben is helaas op. Dan moeten we die maar in Victoria ophalen. De overtocht verloopt prima en we krijgen er zelf een mooi zonnetje bij.

Dubbelklik Dubbelklik
Touwtje trekken voor een reddingsboot
Even onze site promoten

Eenmaal op Vancouver Island gaan we eerst naar het Visitor Centre voor de folder. Helaas ook hier is deze op. We rijden door naar Victoria en kiezen ervoor om deze keer geen toeristisch route te rijden. Gezien de tijd willen we doorrijden zodat we niet al te laat op de camping komen. Onderweg stoppen we bij een fotozaak. Marc koopt een tas voor zijn lenzen. Er is in het winkelcentrum ook een Wal Mart. We lopen toch maar even naar binnen. Deze is grooooottttt. Op de afdeling camping verwennen we ons zelf met twee campingstoelen met de vlag van Canada erop. De stoelen kosten 9 $ per stuk, nou we kunnen ze vier weken gebruiken dus dat komt uit op 2,25 $ per week voor een lekkere stoel in plaats van een harde houten picknickbank. Dat hebben we er wel voor over. Ook kopen we een koekepan met anti-aanbaklaag (10 $ voor een echte Tefal), in de koekepan van de camper bakt een ei nog aan, en we hebben geen zin om vier weken aangebakken eieren en aardappelen ed. te eten. Goede investeringen vinden we.

Op de camping vinden we een mooi plekje in het bos. De bomen hier zijn oud en heel erg hoog. Om goed in ons ritme te komen gaan we eerst eten. De BBQ rekjes uit Nederland brengen goede uitkomst. Vorig jaar hebben we problemen gehad met het braden van de hamburgers. Nu gaat het prima!

Dubbelklik

Het BBQ probleem opgelost

Na het eten maken we een mooie wandeling naar de waterval. Onze kuiten worden direct op de proef gesteld. Terug bij de camper worden we overvallen door de slaap. Het is weer erg vroeg als we naar bed gaan. De Jetlag is er nog niet uit!

Standplaats op goldstream PP

22 Juni 2007
23 Juni 2007
24 Juni 2007

Laat een berichtje achter in ons gastenboek.
Tips en trucs voor reizen naar Canada.
Veelgestelde vragen aan ons.