Canada 2007
Terug naar onze startpagina.
U bevindt zich hier : Home scheiding Index Canada 2007 scheiding Woensdag 20 Juni 2007

Woensdag 20 juni 2007

Lightning Lake - Capilano Vancouver

Zonnig

De grootste vlinder die wij gezien hebben

235 Km

De zon schijnt en de lucht is helder blauw. Als ontbijt nog een paar lekkere aardbeien op brood. De doos is nu bijna op. We laten de camper op de plek staan en gaan een wandeling maken rond het meer.

De kikkers die we gisterenavond hoorde zijn nu muis stil. We lopen langs het strand naar de brug waar de wandeling rondom het tweede meer begint. We lopen door een waterrijk en sompig gebied. Bij de brug wordt de ondergrond droger. We lopen het rondje tegen de klok in en gaan nog niet over de brug.

Dubbelklik

De zon staat al op het meer te schijnen, we lopen de brug toch even op om alvast foto's te maken. Marc draait zich net om om de brug weer af te lopen als hij een grote plons hoort. Hij kijkt om en ziet een hert het meer op een smal stukje oversteken.

Even later zien we een tweede hert nog op de kant staan. Het twijfelt nog wat te doen. We wachten even en uiteindelijk springt ook dit het in het water. Het water is niet diep dus het hert hoeft niet te zwemmen.

Effe oversteken.

Het is wel een prachtig gezicht om het hert door het water te zien lopen. We blijven rustig staan kijken totdat de herten in het bos zijn verdwenen.

We volgen het pad dat op een gegeven moment splitst, een pad naar boven en een pad naar beneden langs het water. Volgens ons kaartje loopt de wandeling langs de oever van het meer. We kiezen daarom het pad naar beneden.

Het begin loopt lekker door maar iets verderop liggen er steeds meer omgewaaide bomen op het pad. We klimmen erover, kruipen er onderdoor en tijgeren ertussen. Wat een pad zeg. Als de hele wandeling zo gaat zullen we er veel langer dan twee en half uur over doen. Na zo'n twintig minuten aan ploeteren gaat het pad omhoog en komen we op een brederpad uit. We hadden bij de splitsing dus niet naar beneden moeten gaan. Maar we hebben het gered en verdienen nu een groene baret want een stormbaan is er niets bij. Dubbelklik
Prachtige uitzichten langs de wandeling

Het pad waarop we nu lopen is een stuk beter. We vonden het al zo vreemd omdat de wandeling werd aangegeven als easy. Aan het einde van het meer loopt een riviertje naar het volgende meer, hier stoppen we even om wat te drinken. We genieten van het uitzicht over het meer. Een typisch Canadees plaatje.

Dubbelklik

We volgen het pad langs de oever van het meer richting de brug. Onderweg zeggen we tegen elkaar dat dit nu onze laatste wandeling in de Canadeese natuur is. Morgen zijn we in Vancouver dat is weer drukte en veel auto's. We genieten nog even van de rust en de natuur en wensen dat we dit mee konden nemen naar Nederland.

Terug bij de camper trekken we de korte broek aan want het is warm. We vertrekken van de camping en rijden richting Vancouver.

Even uitrusten van de eerste helft.

Het is nog zo'n 225 kilometer, maar hier in de bergen zal dat zo'n dikke drie uur in beslag nemen.

We zijn de eerste 100 kilometer nog in de bergen, rondom iedere bocht hopen we nog wat wildlife te zien. Ah, nog een Moose please!!!! Helaas we komen niets tegen. Bij Hope gaan we de snelweg af we willen vanaf hier aan de andere kant van de Fraser river gaan rijden. Dat is een minder grote weg, we missen jammer genoeg de afslag en zitten weer op de grote Highway. Dan gaan we bij Abbotsfort de Fraser river wel over.

In Chilliwack stoppen we nog even voor de laatste boodschappen. Als we langs de camping rijden waar we vorig jaar gestaan hebben zien we dat deze inderdaad weg is. De opzichter, Ollie, vertelde ons vorig jaar dat de camping ruimbaan moest gaan maken voor grote huizen. De huizen staan er nog niet maar de camping is al compleet verdwenen.

Bij Abbotsfort steken we Fraser River over en gaan nu 'bovenlangs' naar Vancouver. Het is nu nog zo'n 75 kilometer naar de camping en de bebouwing begint hier al.

Dubbelklik
Laatste stukje berg rijden.

Het is druk op de weg. We zijn net op het verkeerde moment van de dag op de weg. Het blijft druk, we hebben de afgelopen vier weken niet zovel auto's gezien als hier al in een uur. Wat een drukte.

Tot aan de camping blijft de bebouwing. Je kan stellen dat Vancouver randstad zo groot is als van Den Bosch naar Rotterdam. Marc maneuvreerd de camper door het drukke verkeer naar de camping. We worden wel een beetje kriegel van al die drukte en herrie na vier weken rust en stilte.

Dubbelklik

Op de camping is het ook een stuk drukker dan vorig jaar. Maar er is nog een plaatsje vrij. We parkeren de camper en genieten nog even van de zon. Het is Hot in the City! Om wat afkoeling te zoeken gaan lopen we naar Park Royal, een groot winkelcentrum. Vorig jaar zijn we hier ook geweest. Ook nu valt het ons op dat het hier allemaal zo schoon en netjes is.

We lopen wat rond en bekijken de winkels. We kopen wat brood voor onze laatste burgers.

Een prachtig verzorgd winkelcentrum

Terug bij de camper, het is inmiddels al bijna 20:30 uur, bakken we onze laatste burgers. Morgen eten we lekker buiten de camper. Alles is nu op.

Redelijk op tijd naar bed want morgen gaan we biken in Vancouver!

Route

22 Juni 2007
23 Juni 2007
24 Juni 2007

Laat een berichtje achter in ons gastenboek.
Tips en trucs voor reizen naar Canada.
Veelgestelde vragen aan ons.