Canada 2007
Terug naar onze startpagina.
U bevindt zich hier : Home scheiding Index Canada 2007 scheiding Dinsdag 19 Juni 2007

Dinsdag 19 juni 2007

Haynes Point PP - Lightning Lake

Zonnig

Zomaar een auto langs de weg

194 Km

Marc gaat voor het ontbijt naar het vogelgebied aan het begin van de camping. Er zit een fel geel vogeltje dat hij gisteren niet op de foto kreeg. Misschien heeft hij vanmorgen meer geluk.

Helaas ook deze keer was het vogeltje hem te snel af. We ontbijten met aardbeien op brood. We hebben gisteren weer een doosje (bijna een kilo) gekocht. Na het ontbijt gaan we direct op pad. Eigenlijk willen we hier nog wel een nachtje blijven en genieten van de warmte en het water maar dan wordt de rit naar Vancouver woensdag net iets te lang. We kunnen het iedereen, die hier in de buurt komt, aanraden om deze camping te bezoeken. Probeer dan wel te reserveren want hij is snel vol. Dubbelklik
Hij wil me niet aankijken

We rijden de camping af en gaan op ons gevoel links af. Alle navigatieapparatuur moet nog opgestart worden maar we denken dat we goed rijden. Na een paar honderd meter zien we ineens een grenspost. Amerika begint hier. Oeps toch verkeerd gereden, we willen niet naar Amerika. Krijgen weer al die vragen als we weer terug naar Canada willen.

Dubbelklik

Net voor de grens is een kleine parkeerplaats waar Marc de camper kan draaien. De navigatie is inmiddels opgestart en nu gaan we de goede kant op.

De weg laat ons de vallei uit klimmen en de camper maakt weer hoge toeren om boven te komen. Het uitzicht is prachtig. We kijken over het meer heen en zien de camping liggen.

Uitzicht op de Vallei "Osoyoos"

Als we net over de berg heen zijn en weer aan het dalen zijn, zien we links van de weg iets vreemds. We vragen ons allebei af wat die ronde vlekken in dat dal nou waren. We hebben er geen zicht meer op door de bergen die er nu weer voor liggen. We rijden toch maar even terug om nog eens goed te kijken.

We vinden een klein plekje waar we de camper kunnen parkeren en lopen naar de rand van de berg om naar beneden te kunnen kijken. We zien een groot veld met rond poelen met water. Het lijkt op een foto van onze kalender van National Geografic. Daar stond bij dat het zout en mineraalpoelen zijn. We lopen een stukje verder langs het hek dat er omheen staat en komen bij een bord. Hier staat op dat dit gebied (Spotted Lake) recent is uitgeroepen tot beschermde natuur. Het ligt in de planning om het gebied in de toekomst (weer) toegankelijk te maken. Dubbelklik
Klikuk, Spotted lake

Helaas voor ons kunnen we er niet dichterbijkomen. We stappen weer in de camper en gaan thuis wel op internet opzoeken wat het nu precies is. We vervolgen onze weg richting Keremoes. Dit stadje ligt in een vallei. Er zijn hier veel fruit- en wijngaarden. Langs de weg staan weer kleurige borden en fruitstalletjes.

Via Hedley rijden we naar Princenton. Het ons welbekende stadje. Vorig jaar hebben we hier onvrijwillig drie dagen doorgebracht. Onze camper was toen stuk. Deze keer willen we er niet overnachten. Het landschap doet ons denken aan 'Het kleine huis op de prairie'. Hier en daar staat een huisje dat er op lijkt en er zijn grote bloemen velden.

Dubbelklik

Net voor het centrum van Princeton ligt er een golfbaan. Marc had gezegd dat als we voor 12.00 uur bij de golfbaan zouden zijn we een 18 holes zouden lopen. Het is 2 minuten voor twaalf als we het bord voorbij rijden.

Het is een mooie baan maar het personeel is niet zo vriendelijk als dat we hier in Canada gewend zijn. We huren een cart en clubs en gaan van start.

Mooie hoogte verschillen.

Het is erg warm op de baan en als we bij hole 9 vlakbij de camper zijn gaan we ons even snel insmeren met zonnebrand. We zijn flink aan het verkleuren. Bij hole 10 zien we links in het bloemenveld wat rook.

De rook wordt steeds dikker. Brand! Hebben wij weer. Een speler voor ons gaan de brand melden.

Iedereen speelt verder en niemand maakt zich eigenlijk druk. Wij spelen ook maar verder. De rook wordt dikker en op een gegeven moment vinden we het toch wel eens tijd voor actie. Een medewerker van de baan staat een stukje voor ons. Marc gaat even polshoogte nemen. Het blijkt dat de brandweer toch maar gebeld is.

Brandje langs de baan

Ondertussen spelen wij nog een hole en dan wordt het toch te gek. We zien het vuur de mooie bloemen verbranden en de lage takken in de naaldbomen moeten er ook aan geloven. Eindelijk horen we in de verte de sirenes. Het hek aan de zijkant van de baan wordt opengemaakt en er komen vijf brandweerwagens de baan op rijden.

We kijken even naar de actie en gaan dan toch maar verder. De hole waar de brandweerauto's op staan slaan we maar over. De laatste vijf holes spelen we uit. Rond 16.00 uur zijn we bij de camper.

Het is nog steeds erg warm. We gaan gelijk op weg en gooien de airco vol aan. Als we de golfbaan verlaten staan de brandweermannen nog steeds te zweten.

Brandweer wagen op de golfbaan

Het duurt even voordat het koel wordt in de camper maar de termometer geeft dan ook aan dat het meer dan 30 graden is. Als de airco op gang is komen we langzaam bij van de hitte.

Bijna twee uur later staan we in Manning Provincial Park op de camping. We gaan gelijk douchen. Lies heeft een hele koude douche en is snel afgekoeld. Marc z'n douche heeft een betere temperatuur en hij blijft er dan ook lekker even onder staan.

Na het eten lopen we naar het meer. Het meer ligt er strak bij en aan de kant geven de kikkers een groot concert. Wat kunnen die kwaken zeg. Nu we hier een stukje langs het meer lopen besluiten we om morgenochtend het meer rond te lopen. Morgenmiddag gaan we naar Vancouver centrum zodat we donderdag de hele dag in Vancouver door kunnen brengen.

Dubbelklik
Lightning Lake bij avond.

Route

22 Juni 2007
23 Juni 2007
24 Juni 2007

Laat een berichtje achter in ons gastenboek.
Tips en trucs voor reizen naar Canada.
Veelgestelde vragen aan ons.