Top Canada 2006
Canada 2006
Terug naar onze startpagina.
U bevindt zich hier : Home scheiding Index Canada 2006 scheiding Dinsdag 13 Juni 2006

Ganzen

Dinsdag 13 Juni 2006

Alice Lake PP - Porteau Cove

Canadese ganzen

Gisterenavond laat is het gaan regenen en het is heel de nacht blijven regenen. Toen we vanmorgen wakker werden regende het nog. We besloten daarom om nog maar even lekker te blijven liggen. Vandaag hoeven we maar 40 km te rijden naar de volgende camping. Om 10.00 uur vinden we het dan toch tijd om eruit te gaan. We maken ons op het gemak klaar voor vertrek. Wanneer we om 11.00 uur vertrekken is het droog en de zon begint te schijnen. Het ziet er naar uit dat het een mooie dag wordt.

We stoppen in Squamish stoppen we om te tanken en wat boodschappen. We tanken de camper helemaal vol zodat we straks in Vancouver niet veel meer hoeven te tanken.

Shannon Falls

Net na Squamish stoppen we bij Shannon Falls. Het valt ons direct op dat alle bezienswaardigheden, die we vanaf Whistler tegen gekomen zijn, recent zijn opgeknapt. Dit is waarschijnlijk met het oog op de komende Olympische spelen.

Het korte wandelpad komt onderaan de waterval uit. Vandaar gaan we de trappen op om de waterval van dichterbij te bekijken. Het is een heel gevaarte en het water ‘dondert’ naar beneden.

Rondom de waterval is een parkje met hele dikke oude bomen. we wandelen nog wat rond en gaan dan terug naar de camper.

Shannon Falls

Kort na onze stop bij Shannon Falls zien we het ‘Museum of Mining’ tegen de berg liggen. Omdat het weer ‘zo zo’ is besluiten om hier een stop te maken. Het is nog vroeg en onze camping voor vannacht is niet ver meer. Een stop kan dus wel.

We gaan naar de entreebalie en bespreken onze ‘Miningtour’ voor 14.00 uur. Voordat de tour begint lunchen we in de camper. Om 13.50 uur lopen we het terrein op om alvast wat rond te neuzen. we gaan zo op in alles wat we zien dat we bijna te laat zijn voor onze tour.

Tijdens de tour is het verplicht om een helm te dragen. De tour begint met een treintochtje door de mijn. Onderweg verteld de gids dat de mijn geopend is in 1904 en in 1947 is gesloten.

We maken een stop en de gids laat ons zien hoe de boren uit die tijd werkten. Wat een lawaai! En donker dat het is. Het zal geen prettige baan geweest zijn.

Na de uitleg over alle werktuigen die gebruikt zijn in die tijd gaan we de mijn weer uit en wordt ons uitgelegd hoe we naar goed moeten zoeken.
BC mining museum

Helm verplicht bij BC Mining

We gaan aan de slag met een ‘goudpan’ en hopen zo onze vakantie terug te verdienen. Na een kwartiertje zijn we het al een beetje zat en hebben alleen nog maar wat mooie gekleurde steentjes en één stukje goud van een halve milimeter gevonden.

Vrachtwagentje Na ons mislukte goudzoekavontuur kijken we nog wat rond op het terrein en maken foto’s van de werktuigen die door de jaren heen gebruikt zijn.

Eén ervan is een ontzettende grote truck. De banden zijn zo hoog dat Marc er niet eens bovenuit komt.

We hebben het inmiddels wel gezien en gaan terug naar de camper om onze reis naar de camping voort te zetten.
235 Ton "Super" Mine truck

Na een kwartiertje zijn we bij de camping Porteau Cove. Dit is de laatste Provincial Parkcamping voor Vancouver. Wanneer we de camping oprijden zien we op het bord dat er al veel plaatsten zijn besproken. We schrijven de nummers van de vrije plaatsen op en gaan op zoek naar een mooi plekje. We hadden het niet verwacht maar het is een prachtige camping en bijna elke plek ligt aan zee.

We kiezen een mooi plekje uit. Achter de camper gaat er een pad naar beneden dat bij de zee uitkomt. De zon is inmiddels gaan schijnen, dat komt goed uit met zo´n privéstrandje.

Met zo´n uitzicht is het werkelijk genieten. we pakken beide wat te drinken en gaan lekker op ´ons´ strandje zitten.

Op het strand liggen reuze grote boomstronken die zijn aangespoeld. Dit is een prachtig gezicht.

Luieren !

Het ultieme genieten

Marc gaat op z´n gemak het strand afbanjeren en ik lees een boekje in de zon. Na een uur merken we dat de zee dichterbij komt. Een paar uur nadat we op de camping zijn aangekomen is er van ons strandje nog meer een meter over.

Met het opkomende water komen ook de Canadese ganzen langs zwemmen. Terwijl we ze nakijken zien we iets verder uit de kust een vlek in het water. Een zeehond! Hij of zij zwemt op het gemak langs de kustlijn en steekt met regelmaat z´n kop boven water uit. We krijgen hem helaas niet goed op de foto.

Na het avondeten wandelen we nog wat langs de kust en klauteren over de boonstammen die nu grotendeels in het water liggen.

Na onze wandeling stoken we nog wat van onze houtvoorraad op en gaan daarna slapen. Het is weer een mooie dag geweest !

Standplaats
Standplaats op Porteau Cove Provincial Park met uitzicht op de zee.

Route

15 Juni 2006
16 Juni 2006
17 Juni 2006

Laat een berichtje achter in ons gastenboek.
Tips en Trucs voor Canada
Veelgestelde vragen aan ons.