Top Canada 2006
Canada 2006
Terug naar onze startpagina.
U bevindt zich hier : Home scheiding Index Canada 2006 scheiding Donderdag 8 Juni 2006

Beer problem

Donderdag 8 Juni 2006

Snaring (Jasper NP) - North Thompson (Wells Grey PP)

Sommige wandelingen zijn dicht

Na het ontbijt rijden we rond de klok van 9.30 uur van de camping af richting Jasper. De zon schijnt vandaag niet maar het is zeker niet koud. Omdat we al twee dagen achter elkaar een flinke wandeling hebben gemaakt besluiten we om het vandaag rustig aan te doen.

Net voor Jasper rijden we langs de toegangsweg naar Malingne Lake. De weg naar Maligne lake is 45 km. Uit ervaring weten we dat de meren lang niet zo mooi zijn als er geen zonnetje schijnt. We vinden het de lange route dan ook niet waard. En rijden Jasper in.

Daar doen we nog wat boodschappen. Na de boodschappen tanken we de camper vol. De benzine is in Alberta namelijk stukken goedkoper omdat de tax hier lager is dan in british Columbia.

Wanneer we langs de plek komen waar we gisteren de site hebben ge-update stoppen we weer. Gisteren heb ik twee dagen bijgewerkt en Marc zet deze erop. Ik ga in de berm mijn boek lezen. We verlaten Jasper en zetten onze klokken weer een uurtje terug. Op tijd !

Wachten

Wachten tot de website is ge-update

Wanneer we stukje op weg zijn richting Mount Robson zien we een groot hert in de berm van de weg grazen. Deze moet natuurlijk op de foto. Het is hetzelfde soort hert als we in de buurt van Lake Louise gezien hebben.

We vervolgen onze weg. Het is wel even wennen om weer vrachtverkeer op de weg te hebben. Op de Icefield Parkway is vrachtverkeer namelijk verboden. De vrachtwagens rijden hier erg hard en het zijn zeker geen kleintjes. We houden ons keurig aan de snelheid maar er zit al gauw een dikke vette truck op de kont van onze camper. Bij de eerste de beste mogelijkheid gaat Marc de snelweg af. We rijden een campground aan een meertje op. We stoppen gelijk even om te genieten van het uitzicht .

Paintbrush

Na deze korte pauze rijden we weer verder. Het valt ons op dat er langs de weg veel Indian Paintbrush staan, dit zijn rode bloemen.

Hele stukken berm zijn rood gekleurd. We hadden de bloem al eerder gezien maar niet in deze aantallen bij elkaar.

Bij Moose Lake stoppen we even voor wat foto´s. We komen hier een stel tegen waarmee we op de campground Castle Junction hebben gestaan. Zo´n groot land en dan kom je elkaar na een paar dagen toch weer tegen. Wat is de wereld toch klein.

Indian Paintbrush

Onze volgende stop is aan de voet van Mount Robson, met zijn 3954 meter is dit de hoogste berg van de Canadese Rocky Mountains.

Helaas ligt de top van de berg, zoals de meeste dagen van het jaar, in de wolken en kunnen we er maar weinig van zien.

Mnt. robson   Bordje
Mount Robson, bijna altijd in de wolken

De hoogste berg van de Canadian Rockies

We wilden bij Mount Robson graag naar Kinney Lake wandelen maar de wandelingen in de omgeving zijn gesloten vanwege een "problem bear in the area". We wagen het er maar niet op en rijden verder.

Ook al hadden we het niet gepland we zijn toch al aardig opschoten wat de kilometers betreft. Marc gaat de kilometers wel voelen dus we besluiten om langs de weg op een rustig plekje te stoppen voor een lunch. Het handige van een camper is dat je alles bij je hebt. We bakken dan ook lekker eitje voor de lunch.

Na onze lunchbreak krijgen we onze eerste echte regenbui. Tot nu toe hebben we het goed getroffen met het weer maar vandaag mag het niet zo zijn. Omdat we met dit weer minder stoppen en we dus aardig doorrijden besluiten we vandaag alvast naar Clearwater te rijden om daar te overnachten.

Rond de klok van 16.00 uur rijden we North Thompson Campground op. En ook deze keer hebben we weer een prachtig plekje aan de rivier. Deze camping is zeer ruim opgezet en heeft grote plaatsten in het bos en dat voor maar $ 14. Aan de andere kant van de rivier is het spoor. Ik heb de wagons van de passeerende trein geteld en het waren er 111.

Marc gaat een dutje doen terwijl ik het verslag van vandaag schrijf. Nu ik deze alinea schrijf is hij weer wakker en begint met het kampvuur. Het is en blijft een brandweerman!

Standplaats camper

15 Juni 2006
16 Juni 2006
17 Juni 2006

Laat een berichtje achter in ons gastenboek.
Tips en Trucs voor Canada
Veelgestelde vragen aan ons.