Saint Sorlin d´Arves 2008
Vrijdag 18 jan 2008
St. Sorlin d´Arves

Zonnig

Zie hier: de politie panda

Het wordt saai....maar weer schijnt de zon. Het heeft gisterenavond nog wel een beetje gesneeuwd. Er ligt dus weer een laagje verse sneeuw.

We gaan direct naar de top van de berg. Er staat vandaag geen wind en het is zelf een beetje warm. We skien aan 'onze' kant van de berg en blijven zo veel mogelijk in de zon.

Herder

Waar gaan we nu op af? Het wordt toch weer de sleeplift. Boven staat een klein huisje waaruit de hulpdiensten werken. De herdershond zit voor het huisje lekker in het zonnetje. We trekken onze skies uit en lopen richting het huisje. De hond ziet ons komen en begroet ons hartelijk. We genieten hier op de hoogste top van de berg van het uitzicht. De hond banjerd wat achter ons aan.

Rond de middag is het tijd voor een lunch bij de berghut. Op het terras is het heerlijk en de jassen kunnen uit. We blijven nog even lekker 'plakken' in het zonnetje. Zo in de ligstoel is het heerlijk.

Reddingshond

Als we weer terug lopen naar de skies, blijft de hond bij het huisje. Als we bij de skies komen, gaat er net een parapenter vertrekken. Marc maakt een paar mooie foto's.

We hebben voor vandaag weer genoeg geskied. Omdat we ook nog een wandeling willen maken stoppen we er voor vandaag mee. Als het morgen mooi weer is dan gaan we misschien nog wel een keer de berg op.

Terug in het appartement maken we ons klaar voor de wandeling. Eenmaal op pad merken dat we iets te warm gekleed zijn. De zon schijnt en door het wandelen wordt het nog warmer. De jas gaat bij de eerste bocht gauw uit. De wandeling begint bij de onderste lift volgens een kopietje dat we bij de VVV gehaald hebben.
Fly away !
Dou sprong vanaf de berg met skies.

Het is niet echt duidelijk aangegeven en de juffrouw bij het skipasloket kan ons ook niet echt verder helpen. We zien wandelsporen het bos in lopen. Die volgen we maar. Het pad loopt langs een rivier het bos in. Na een uurtje lopen, lopen we onszelf vast. De vorige wandelaars zijn ook omgekeerd. We hebben waarschijnlijk niet de juiste route. We ploegen weer terug naar het begin. Dan toch maar een stukje verder het bos in.

Poolhond

Daar treffen we een fransman met sledehonden. Hij wijst ons de route. Hij heeft het pad net met zijn sledehonden gedaan. Marc schiet een paar foto's van de honden en daarna lopen we verder.

Dit pad is inderdaad beter te bewandelen. Aan het einde van het wandelpad komen we tussen een paar zeer oude huizen door. Hier en daar is er iets opgeknapt maar het meeste staat op instorten. De kippen worden in het hok gehouden door hekken die van oude skies zijn gemaakt. Hier wordt metrecht gerecyceld.

Prachtige sledehonden

Bij de Fromagerie komen we het bos en de weidevelden uit. Dat komt ons goed uit want hier stopt het pendelbusje. Na onze 'miswandeling' hebben we nu wel genoeg gelopen.

De bus komt snel. In de bus zit wat lokale bevolking die boodschappen hebben gedaan. De chauffeur stopt bij deze mensen voor de deur en brengt bij één iemand zelfs de boodschappen naar binnen terwijl wij in de bus wachten.

Het busje brengt ons weer teug naar het appartement. Zo dat was weer een drukke dag en nu moeten we beginnen met pakken. Morgen gaan we helaas weer naar huis.

Landschapje !
Prachtige plaatjes zo langs het water.