Duitsland 2010
U bevindt zich hier : Home scheiding Index Duitsland 2010 scheiding Maandag 31 Mei 2010

Maandag 31 Mei 2010
Millery (FR) - Xonrupt (FR)

Op naar de volgende camping

Als we wakker worden is het gelukkig droog. Na het ontbijt maken we gebruik van de campervoorzieningen op deze plek en vervolgen onze reis.

De TomTom is afgestemd op Sarrebourg. Onderweg zien we af en toe de zon, zou het dan goed gaan komen? We rijden op een stuk weg dat nog niet zo lang geleden is aangelegd, het is er niet druk we zien voor ons 1 auto en achter ons helemaal geen, heerlijk rustig dus. Langs de weg zijn er velden met tarwe en koolzaad, Het koolzaad is al bijna uitgebloeid, het weer is hier dus weleens mooi geweest.

In Sarrebourg doen we bij supermarkt "Cora" wat nodige boodschappen. We willen ook tanken, helaas kunnen we niet onder de balk door, we zijn te hoog. We rijden daarom maar door naar het centrum, we komen vast nog wel ergens een pomp tegen waar we wel met de camper bij kunnen komen.

In het centrum vinden we al snel een parkeerplekje waar de camper precies in past. We lopen het centrum in en herkennen veel. We zijn hier eerder al eens geweest. We denken hard na over hoe lang het geleden is dat we hier waren, we komen uit op 5 jaar. Er zijn inmiddels wel een aantal winkels gesloten en staan er wat panden leeg, de crisis heeft hier waarschijnlijk ook toegeslagen.

We lopen door het centrum waar nog steeds wat leuke modezaken en restaurantjes zijn. Het restaurantje wat wij zoeken (hebben we 5 jaar geleden een aantal keer gegeten) zit er nog, er staat wel een andere naam op de gevel. Als we binnen komen zien we direct dat het verbouwd is. Het is niet meer het familierestaurantje wat wij kende. De eigenaar is nog wel dezelfde en na een kort gesprek weet hij wie we zijn, we hebben 5 jaar geleden een foto gemaakt die we later gemaild hebben. Het restaurant is nu onderdeel van een franchisegroep. Het eten is nog steeds erg lekker.

Na een de lekkere lunch gaan we op pad via Abreschviller richting Col de Donon. Marc herkent de weg. Toen we hier eerder waren hadden we de motor bij ons en ging hij iedere ochtend van de vakantie een rondje toeren en kwam dan met een vers stokbroodje voor het ontbijt terug. Het is een prachtige weg met veel uitzichten over de heuvels en bergen. Er staan veel bomen langs de weg en hier en daar komt er een stroompje uit het bos dat dan weer een stuk langs de weg loopt.

Het weer is nog steeds niet veel beter. Het is gelukkig wel droog maar nog geen weer om onder de luifel te zitten. We besluiten daarom om nog meer een stukje verder door te rijden naar een camping aan Longemer in Xonrupt.

Als we in de buurt van het meer komen zien we al veel campingborden langs de weg staan. Met behulp van de Tomtom vinden we de camping gemakkelijk. We parkeren de camper en gaan naar de receptie, er zijn nog voldoende plaatsen vrij. De dame van de receptie geeft ons een paar opties. Met het plattegrondje rijden we rondje en kiezen een mooi plekje direct aan het meer, hier hebben we vrij uitzicht op het water en de bergen er omheen. Het plekje is niet helemaal recht maar met de nieuwe blokken eronder komt de camper dan toch waterpas te staan. We lopen samen terug naar de receptie om het plaatsnummer door te geven.
We hebben een mooie plaats en als het weer een beetje mee wil zitten blijven we hier misschien wel een paar dagen ook omdat er vanaf de camping wandelingen het bos in lopen en de berg op.

Mooi plekje langs het meer