Bretagne 2011
U bevindt zich hier : Home scheiding Index Bretagne 2011 scheiding Zaterdag 21 mei 2011

Zaterdag 21 mei 2011

Plouézec

Zonnig

Kamperfoeliestruik in bloei.

Marc haalt een stokbrood voor het ontbijt bij de receptie. Als hij terug komt heeft hij 100 traptreden naar beneden en weer 100 traptreden naar boven gelopen. De koffie smaakt dan ook prima.

De zon staat alweer hoog aan de hemel en de temperatuur is heerlijk. Er staat nu minder wind dan gisteren. We gaan lekker relaxen.

Na de lunch trekken we de wandelschoenen aan en gaan op pad om een stukje van de GR 34 te lopen. We lopen richting het strand en gaan net voor het strand rechts de GR34 op. We hebben goed zicht op de zee. We lopen via het haventje de berg van Cap Horn op. Boven op de berg is het nog een stukje lopen naar het uiterste puntje. Er staan meerdere mensen met auto's en ook een paar campers.

Mooie vergezichten.

Hier hebben we uitzicht op de baai waaraan de camping ligt en links op de volgende baai. We lopen terug van de punt richting het centrum van het dorpje.

De zon schijnt nog steeds erg fel. Het centrum is klein maar fijn, een bakker, een slager en een buurtsuper. We kopen bij de bakker een chocolade broodje en eten dit in de schaduw lekker op.

Na het bezoek aan het kleine centrum van het dorpje lopen we richting de kust. We lopen een weggetje in waarvan we denken dat het bij de kust op de GR 34 uit moet komen. We hebben geluk, het pad loopt via een klein pad naar de GR 34 en kunnen hier dus de GR weer vervolgen.
Vroeg beginnen anders komt het niet gereed.

We hebben nu nog mooi uitzicht op zee en de oesterbanken die al een beetje droog komen te staan. De mannen hebben allemaal een soort lieslaarzen aan, zodat ze al eerder (in het water) kunnen beginnen.

Halverwege gaan we een kleine stukje landinwaarts om een kijkje te nemen bij een oude molen.  De molen draait niet maar is veder wel in tact. Op het terrein van de molen is een soort circus kinderfeest gaande.

Na een kijkje bij de molen lopen we weer terug naar de GR 34, langs de route staan verschillende kamperfoeliestruiken in bloei het ruikt heerlijk.. Na 20 minuten komen we weer bij de ingang van de camping. We hebben dan 12 kilometer gewandeld, dit merk je echter niet met zulke mooie uitzichten.
Vuurtorens in overvloed hier.

We merken bij terugkomst dat de zon onze schouders goed gekleurd heeft. Dat wordt vanavond goed smeren met de aftersun.

Voor het avond eten halen we de BBQ te voorschijn.

Het was weer een perfecte vakantiedag!

Lekker een eindje varen in de kano.

Overnachting

Acsi camping Le Cap Horn-Le cap des Iles
15 € incl. (zwembad nog gesloten)