Bretagne 2011
U bevindt zich hier : Home scheiding Index Bretagne 2011 scheiding Zaterdag 14 mei 2011

Zaterdag 14 mei 2011

Gravelines - St. Aubin sur Mer

Zonnig

Het schiet lekker op..

Als we wakker worden schijnt het zonnetje al. We ontbijten en bekijken de route die we gaan volgen richting Le Havre. Voordat we de grote weg op gaan rijden we langs de Lidl en doen nog wat inkopen.

Tijdens onze vorige reis in Frankrijk hebben we Normandie bezocht en zijn we vrij snel van de snelweg af gereden en hebben we de kustwegen gevolgd. Nu rijden we het eerste stuk voornamelijk de tolweg om alvast wat kilometers te maken richting Bretagne.

Het is rustig op de weg. We stoppen rond de klok van 12.00 uur voor de lunch. Na de lunch rijden we verder over de snelweg richting Caen. Er komen meer wolken in zicht maar de zon komt er nog steeds doorheen en het weer blijft mooi. Bij Caen verlaten we de snelweg. We tanken bij de Carrefour, dat scheelt 20 cent per liter met wat we vanmorgen op de tolweg betaalde.

Bij de Decathlon kopen we haringen, tijdens onze laatste reis hebben we de haringen voor de luifel flink krom geslagen. Marc scoort ook nog een paar mooie Merrels die in de aanbieding zijn.
Mooi weer, aan zee een harde wind.

Vanaf Caen rijden we nog een stukje richting de kust. De camping ligt in het dorpje St Aubin sur Mer. De camping ziet er mooi uit, is schoon en heeft prachtig nieuw sanitair. We vinden een mooi plaatsje in de zon en uit de wind.

We relaxen eerst even lekker onder de luifel. Als we ‘ uitgerust’  zijn lopen we richting het strand en struinen over de boulevard. Aan de boulevard zitten een paar leuke kleine restaurantjes. Het is gezellig druk. Er staat wel een flinke wind en daar maken de wind- en kitesurfers dankbaar gebruik van. We lopen op het gemak weer terug naar de camper voor het avond eten.

Lekker uitrusten op de camping.