Oostenrijk 2009
U bevindt zich hier : Home scheiding Index Oostenrijk 2009 scheiding Donderdag 11 Juni 2009

Donderdag 11 juni 2009
Imst - Fugen

Zonnig

Bloemen voor de waterval.

We worden wakker van de druppels op het dak van de camper. Het mooie weer van gisteren is vannacht omgeslagen. Rondom de bergtoppen om ons heen zien we donkere wolken hangen.

Na het ontbijt ruimen we alles op voor vertrek. Natuurlijk hopen we dat het weer een dal verder beter al zijn. Om 10.00 uur vertrekken we en rijden verder via de 171 en 186 naar Otzidorf. Hier begint de wandeling naar de Stuibenfall.

Het is vandaag Sacrementsdag, een vrije dag voor de Oostenrijkers en de Duitsers en dat is te zien aan het aantal motoren en auto’s op de weg.

Als we aankomen bij de Stuibenfall is het weer opgeklaard maar of we helemaal vrij blijven van regen weten we nog niet, we wagen het erop en vertrekken vanaf de parkeerplaats (3,-€) naar de waterval. De wandeling begint direct met stijgen en blijft stijgen. Het eerste stuk van het pad is nog vrij breed. We zijn nog geen 15 minuten onderweg of de eerste spetters regen vallen uit de lucht. We schuilen onder een boom totdat het ergste geweest is.
In de verte de stuibenwaterval

Onderaan de waterval is een soort pleintje met banken waarvan je een mooi uitzicht heb op de waterval. De naam wordt ook duidelijk, het water dat valt komt van zo’n hoogte dat het in de val voor een deel verstuift. We worden op deze plek nog niet nat, als we verder lopen naar uitzichtpunt 1 (er zijn er 5, langs het 45 minuten durende wandelpad naar boven) wordt het pad smaller.

Van uitzichtpunt 1 lopen we verder naar uitzichtpunt 2, hier worden we wel nat van het stuifwater. Van punt 2 lopen we het steile pad door naar punt 3. Marc maakt hier nog een paar mooie foto’s en dan besluiten we dat we genoeg geklommen hebben voor vandaag. Het wordt ook drukker op het pad en passeren is op het smalle pad niet altijd even gemakkelijk.

Terug bij de camper lunchen we nog even voordat we weer op pad gaan.

Lies op punt 2.

We blijven de 171 volgen en komen in Innsbruck, hier is het verkeer een stuk drukker en de andere richting op staat er zelfs file. Na Innsbruck blijven we de 171 volgen en maken een korte stop bij het Swarovski museum. In de tuin van dit museum is in de vorm van een groot hoofd een waterval gemaakt. Omdat we niet zo van kristal houden laten we het museum voor wat het is en rijden verder naar Weer, daar is een acsi camping.

Op de camping in Weer krijgen we een plaats in de schaduw toegewezen, we willen graag in de zon staan. Ondanks dat er plaatsen genoeg zijn krijgen we een klein plaatsje tussen twee caravans als tweede optie. Daar passen we echt niet tussen. We verlaten de camping in Weer weer.

We blijven de 171 volgen en rijden een stukje verder via de 169 naar Fügen. Het weer is nog steeds perfect. We vinden de Acsi Camping Hell in Fügen zonder moeite.

Swarovski tuin bij het museum.

Hier worden we warm ontvangen en we krijgen twee plaatsnummers door om te bekijken en later door te geven welke het wordt. Het zijn beide mooie ruime plaatsen met zon en schaduw. Hier blijven we staan.

Op de camping is een groot gebouw waarin sanitair, toiletten, wasruimte, droogruimte, sauna en zelf complete badkamers met ligbad zijn gevestigd. Alles ziet er perfect uit en menigeen zal het thuis niet zo luxe hebben. Er is ook een restaurant. Nadat we lekker in de zon gezeten hebben gaan we voor het avond eten naar het restaurant. Bij binnenkomst zien we al dat het druk is. We krijgen een plaatsje aangeboden bij een stel andere Hollanders aan tafel, zij hebben er geen bezwaar tegen als we bij hen aanschuiven. We kletsen gezellig en het eten is heerlijk.

Na het eten gaan we te voet naar de andere kant van het dorp, daar moet een Tiroleravond zijn en volgens Marc moeten we dat gezien hebben. Het is een aardige wandeling door het dorp. Een stukje buiten het dorp is de feesthal waar de avond zal plaatsvinden, uit de verte zien we al bussen staan en als we bij de ingang komen wordt er net nog even een bus met Fransen uitgeladen. We lopen tussen de Fransen naar binnen. Binnen is het erg warm en we zien al snel dat er geen zitplaatsen meer zijn.
Lies maakt onderweg nog wat foto's

We besluiten dan ook maar om weer terug naar de camping te lopen en de Tiroleravond te laten voor wat het is.

We wandelen weer op het gemak terug naar de camping.