Oostenrijk 2009
U bevindt zich hier : Home scheiding Index Oostenrijk 2009 scheiding Woensdag 10 Juni 2009

Woensdag 10 juni 2009
Imst - Rosengartenschlucht

Een vlinder langs het pad.

We hebben goed geslapen na het zoekavontuur van gisterenavond.

Ik rook na eten een vreemde lucht in de camper die ik niet thuis kon brengen. Marc dacht het misschien van het laden van accu’s was, maar eigenlijk kon dat  niet omdat we een gesloten accu’s hebben. Ramen even open en het was weer weg. Even later rook ik het weer. We konden het niet thuis brengen. Overal snuffelen en uiteindelijk rook ik in één van de kasten gas. Bah, wat kon dat nou zijn. Marc alle gas afgesloten, we zouden morgen wel verder zoeken. Helaas ik bleef gas ruiken. Nu weer onder het bed. Na lang denken kwamen we erachter. We hadden achterin de klep een kooktoestelletje liggen met een gasbus, die moest gelekt hebben. En jah hoor de bijna nieuwe bus was leeg. Waarschijnlijk bij iets pakken in het opbergluik aangestoten ofzo. Dat was dus de gaslucht. Opgelucht konden we gaan slapen en we hebben goed geslapen.

Na het ontbijt gaan we op de fiets richting het begin van de Rosengartenschlucht. Deze willen we vandaag gaan wandelen. Al lijkt het allemaal vrij vlak moeten we toch flink op de trappers. We kiezen voor de veiligheid maar om op het voetpad te gaan fietsen want de auto’s rijden hier flink door.

Na 20 minuten bereiken we het begin van de wandeling net achter de St. Johanneskirche. Het wandelpad begint direct te stijgen. Ook hier is het bijzonder dat we nog maar net uit het drukke zijn en al niets meer horen van het verkeer en de drukte uit de stad.

Boardwalks langs de Rosengartenschlucht

Na een kleine 100 meter komen we direct bij een brug over het water, daarna begint er gelijk een soort boardwalk langs de rotshelling. We lopen langs en soms boven het ruisende water.

Om ieder hoek hebben we een ander mooi uitzicht. Na een half uurtje lopen komen we het eerste ‘wildlife’ tegen van deze vakantie, een berggeit staat aan de overkant van het water op de rotswand te grazen van het gras.

We lopen over verschillende bruggen en komen zelfs door twee in de rotsen gehouwen tunneltjes. We blijven tijdens de hele wandeling in de buurt van het water dat op sommige plaatsen in een waterval naar beneden komt vallen.

Ons eerste wildlife in Oostenrijk.

Sommige stukken van de wandeling zijn smal en andere stukken weer laag uitgehouwen in de rotswand zodat we moeten bukken.

Bijna aan het einde van de schlucht komen we bij de Blauwe grot. Marc gaat binnen op onderzoek uit. Ik blijft buiten staan en geniet lekker van het zonnetje.

Wanneer we verder lopen komen we op een breder wandelpad waar een koe staat te grazen. We lopen verder naar Hoch Imst waar één van de langste rodelbanen van europa loopt. Eenmaal boven zien we al gauw dat de rodelbaan dicht is. We lopen via het pad naar het Wetterkreuz waar we een prachtig uitzicht hebben op Imst.

De blauwe grot.

Onze camping zien we net niet liggen omdat hij hiervandaan gezien net achter een heuveltje ligt.

Na een rustpauze in het zonnetje lopen we verder naar beneden en komen uiteindelijk via een vrij steile afdaling weer bij de fietsen uit.

Terug met de fiets gaat een stuk sneller dan heen. We hoeven allen maar te gaan zitten en we zoeven zo terug naar de camping.

Het weer is nog steeds heerlijk zonnig. Marc gaat voor de camper in de schaduw aan de slag met onze website en ik duik, in de zon, in mijn boek.

Mooie vergezichten.

Na de BBQ lopen we aan de achterkant de camping af het weiland in. Uiteindelijk komen we via een bocht terug bij de bewoonde wereld en lopen door naar de Mc Donalds. We nemen een lekker ijsje en settelen ons buiten met de laptop die we meegenomen hadden. Marc werkt de site bij, daarna gaan we terug naar de camping en bellen gauw naar Cas die vandaag 8 jaar is geworden.

Het was vandaag weer een mooie dag met een lekker zonnetje en een prachtige wandeling.

Een bankje in een uitgehakte grot.