Top Canada 2006
Canada 2006
Terug naar onze startpagina.
U bevindt zich hier : Home scheiding Index Canada 2006 scheiding Maandag 12 Juni 2006

Black comb

Maandag 12 Juni 2006

Nairn Falls - Alice Lake

Zomerskien in Whistler

Van de camping rijden we eerst terug naar Pemberton om de site te up-daten. Nu we daar toch zijn dumpen we gelijk het vuile water en tanken schoon water.

Na onze stop in Pemberton rijden we naar Whistler. Whistler is een bekende skiplaats. Hier zullen met de komende Olympische Winterspelen in 2010 verschillende onderdelen plaatsvinden.

Zodra we Whistler inrijden merken we dat dit een populaire plaats is. Het is er druk en er staan zoveel infoborden dat we er eigenlijk geen wijs uit kunnen. Op de gok nemen we een afslag en belanden zowaar bij het Visitor Center. Nu wordt het parkeren nog een probleem. Hier in Whistler verwachten ze geen campers dus het is zoeken naar een plekje dat groot genoeg is voor de camper. Als we dan een plekje gevonden hebben, blijkt dat we moeten betalen. Dit is de eerste keer in onze vakantie dat we betaald parkeren tegenkomen. Maar jah, we betalen en gaan op pad naar het Visitor Center.

Ook daar is het druk en wanneer we aan de beurt zijn merken we dat de dames hier een beetje toeristen moe zijn, we worden niet echt vriendelijk geholpen en de info moeten we er bijna letterlijk uittrekken. Maar we weten nu waar we moeten parkeren, waar de skilift is en waar we skis kunnen huren.

Op weg naar de parkeerplaats komen we langs het ‘Fire department’ van Whistler. En hier staat dan eindelijk een auto buiten zodat Marc een foto kan maken. We parkeren onze camper eerst op het parkeerterrein bij de skilift en lopen daarna terug.

Terwijl Marc om de auto heen loopt en foto’s maakt komt er een brandweervrouw naar buiten. Zij zegt dat Marc best wel even binnen mag komen om de andere auto’s ook op de foto te zetten. Zoals brandweerlieden onder elkaar kletsen ze nog wat en een dik half uur later gaan we dan richting de skilift.

Quint 1
De Quint 1 van de Whistler Fire Department

Het is door onze zoektocht naar info en het bezoekje aan de brandweer kazerne inmiddels 13.00 uur. De skilift blijkt na 4 juni maar tot 15.00 uur te draaien. Nu overleggen. Omdat het nog een uur duurt voordat we boven zijn, dan nog skimateriaal moeten huren en de lift al om 15.00 uur dicht gaat besluiten we om maar niet te gaan skien. Het doet wel een beetje zeer maar als we maar een half uurtje kunnen skien is het zonde.

We willen toch graag omhoog en kopen een wandelaarskaart voor de lift $ 10. Met dit kaartje kunnen we met twee liften, dan met een bus en dan weer met een lift omhoog naar de top van de Blackcomb Mountain. Beneden is het nog lekker warm maar hoe hoger we komen hoe kouder het wordt. De mensen die naar beneden komen zitten allemaal ingepakt in de lift. Maar we houden vol. We blijven in onze korte broek en t-shirt zitten totdat we bij de laatste lift zijn. Hier wordt het met 5 graden ook voor ons te koud voor de korte broek.

Op de top van de berg hebben we een vergezicht over de omliggende bergen. Jammer dat de zon inmiddels is verdwenen maar het blijft een mooi gezicht. Net onder de top zien we de skiers. We lopen wat rond en nuttigen op deze hoogte een heerlijke versgebakken burger.

Marc over the mountains   Lies over the mountains
Blackcomb Mountain uitzicht op Whistler Mountain

Helaas geen zon op Blackcomb Mountain

De eerste camping is bij Brandywine Falls.

We rijden de campground op en zien dat we hier tussen de highway en het spoor in staan. Dit lijkt ons niet zo’n goed idee.

Omdat we toch even naar de waterval willen parkeren we de camper op het picknickterrein en lopen in 10 minuten naar de waterval.

We rijden door naar de volgende camping. Na ongeveer 25 kilometer komen we aan bij Alice Lake Provincial Park. De camping ligt ongeveer 2 kilometer van de weg af en aan een recreatiemeer.

We kiezen een mooi plekje uit en genieten nog even van het mooie weer. De temparatuur blijft goed en we eten lekker buiten.

Bradywine Falls

15 Juni 2006
16 Juni 2006
17 Juni 2006

Laat een berichtje achter in ons gastenboek.
Tips en Trucs voor Canada
Veelgestelde vragen aan ons.