Top Canada 2006
Canada 2006
Terug naar onze startpagina.
U bevindt zich hier : Home scheiding Index Canada 2006 scheiding Zaterdag 3 Juni 2006

Piek

Zaterdag 03 Juni 2006

Revelstoke NP - Field "Kicking Horse"

Uitzicht vanaf de campground

Vandaag gaan we redelijk vroeg op pad. Onze route gaat richting de hoge bergen van de Rocky Mountains. We hebben een aantal wandelingen op de planning staan en een redelijk lange route.

Rond de klok van 10.00 uur zijn we bij Skunk Cabbage Boardwalk Trail 1,2 km.

Deze wandeling loopt door een moerasgebied waar de bever woont en er veel Skunk Cabbage groeien.

Bevers zien we niet, maar wel heel veel Skunk Cabbage en bamboe. Het is een mooie rustige wandeling en we horen veel vogels fluiten.

Het weer is prima en we lopen deze wandeling op ons gemak.
Boardwalk1

Boardwalk wandeling

Gras ?

Langs de wandeling staan informatieborden waar de namen van de planten en de vogels op vermeld zijn.

Door het warme weer en al dat water zijn er erg veel muggen en andere vliegende insecten. Gelukkig steken ze niet en kunnen rustig blijven lopen.

In het water zien we eigenlijk weinig leven, op een kikkervisje na.

Een soort bamboe in het moeras

De volgende wandeling die we willen doen ligt maar een minuut of 10 verder rijden. Dit is de Giant Ceders Boardwalk Trail. Wanneer we de parkeerplaats oprijden zien we al dat deze een stuk bekender is. Er staan meer auto’s en zelfs een bus. Over een paar weken zitten Chiel en Nel (ouders van Jan ) ook in zo’n bus. Bij iedere bus die we zien roepen: hé, daar hebben Chiel en Nel.

Deze wandeling gaat door een stuk bos met hele grote Ceders. Een mooi gezicht.

Toch hebben we al grotere bomen gezien.

We maken toch maar een paar leuke plaatjes voor later.

Samen

Boardwalk big cedar trail

Na de wandeling hebben we honger gekregen.

We besluiten om op de parkeerplaats waar ook picknickbanken staan even een broodje te maken.

We genieten tijdens onze lunch van de stilte en al het moois om ons heen.

Even lekker ontbijten in de zon

Onze volgende wandeling is de Rockgarden Trail. Een wandeling over en tussen de rotsen. We rijden en rijden, we zien geen verwijzingbord voor de wandeling. Bij Field in het Glacier National Park stoppen we bij het Visitor Center, de medewerker achter de balie verteld ons dat we voor deze wandeling een kwartier terug moeten rijden. Daar hebben we geen zin in. Hij heeft wel een alternatief dat zeker zo mooi is. De Bever Creek Falls Trail. Deze wandeling loopt naar een waterval waar rondom deze tijd enorm veel water naar beneden komt. Deze wandeling wordt het dus.

Met de aanwijzingen van het Visitor Center gaan we op pad en rijden en rijden. Weer zien we geen aanwijzingsbord. Dan toch maar weer een stukje terug en jah hoor als we een klein gammel weggetje inslaan zien we een bordje staan.

Deze wandeling is zeker geen veel bezochte wandeling. Hij gaat erg steil naar beneden en we kijken eens achterom om te zien wat we straks weer omhoog moeten klauteren. Pffff.

Het is het waard, op een gegeven moment doemt een grote wolk waternevel op en zien we de waterval. Met een gigantische kracht komt het water naar beneden vallen. We worden nat van de nevel maar we willen de waterval van dichtbij zien en gaan verder. Prachtig! En nu weer omhoog! Hijgend
en puffend stappen we weer in.
Waterval

Waterval van Bever Creek

We gaan weer op pad en het uitzicht wat we tijdens het rijden hebben wordt steeds mooier. De bergen worden hoger en er ligt steeds meer sneeuw op de toppen. Om een indruk van het geheel te krijgen film ik al rijdend het uitzicht. Net als er een grote wolf over de weg schiet is de batterij van de camera leeg. Helaas, wel een wolf gezien maar geen foto of film.

Geiten

Even vederop zien we een soort berggeiten in de berm staan. Marc stopt de camper en we maken foto´s.

Eigenlijk zijn het oerlijke beesten nu ze hun wintervacht verliezen.

Berggeiten langs de weg

Rond de klok van 17.00 uur rijden we van de highway af richting Emerald Lake. aan deze weg is de Natural Bridge. De rivier heeft hier door de jaren heen een gat geslagen in de rotsen waardoor er een brug ontstaan is. Op de parkeerplaats is het rustig, het is dan ook al laat. Ook hier dendert het water naar beneden. De Natural Bridge zelf is best heftig zo boven dat kolkende water.

Marc on Natural bridge   De brug is niet dicht en heeft gleuven waar je zo in zou kunnen vallen.

We maken wat foto´s en besluiten om Emerald Lake te laten voor wat het is en een camping te gaan zoeken.
  Samen
Natural Bridge

Zonder woorden

Het zit ons vandaag niet mee. Er moeten hier vlakbij twee campings zijn maar we rijden en rijden en geen camping te vinden. We stoppen bij een parkeerplaats waar info borden staan over de aanleg van de spoorlijn door de bergen. Op een van de borden staat een plattegrond van de omgeving. En jah hoor hierop is te zien dat we de weg naar de campings voorbij zijn gereden. Gelukkig is het maar een minuut of vijf terugrijden. De 1e camping is dicht, dit belooft niet veel goeds en het is al laat. Gelukkig is de 2e open. Het is weer een National Park Campground midden in de bossen langs een kolkende rivier. We vinden één van de laatste vrije plekjes. Deze camping is net even wat luxer dan de vorige ´natuur´ campings. Er zijn lekkere warme douches zonder water limiet. Dat wordt genieten!!! We stoken het kampvuur op en eten gauw iets voordat we lekker lang gaan douchen.

Na de hele lange warme douche kruipen we in onze camper want buiten wordt het al een stuk frisser. We kijken een aflevering van 24 en werken de site bij. Dan lekker slapen.

Camper

15 Juni 2006
16 Juni 2006
17 Juni 2006

Laat een berichtje achter in ons gastenboek.
Tips en Trucs voor Canada
Veelgestelde vragen aan ons.